Friday, May 21, 2010

عجیب ترین شایعات در مورد سلامتی

رسش:آیا هنگام استفاده از آنتی بیوتیک باید از نوشیدن دست کشید؟پاسخ:بهتر است هنگام مصرف آنتی بیوتیک شراب ننوشید(به گفته داروساز ریچارد هارکنس)شما نمی توانید عکس العمل بدنتان را پیشگویی کنید الکل در جذب اریترو مایسین،یا اثر داکسی سایکلین مداخله می کنددر آنتی بیوتیک هایی بویژه و ضد قارچ ها مانند سفوپرازون (سفوبید)کتوکونازول(نیزورال)مترونیدازول(فلاژیل)وتینیدازول(تیندا-مکس)حتی جرعه ای الکل منجر به عصبانیت ناگهانی،حالت تهوع،انقباضات شکمی،سردرد،فشار پایین،ضربان بالای قلب،و فقدان تنفس می گردد.
پرسش:ایمیلی دریافت کردم که نرم کننده های لب که حاوی سرب هستند منجر به سرطان می گردند .آیا این موضوع صحت دارد؟
پاسخ:طبق تجزیه تحلیل FDA  10 مارک مختلف نرم کننده لب که حاوی سرب پایینی بودند (0.09 تا 3.06 در هر میلیون )اما حداقل میزان رادارند با ََسایر منابع مقایسه شدند(بنا به تحقیقات لووان .ای .وایت دکترا و سم شناس و پروفسور سلامت زیست محیطی در سلامت عمومی مدرسه تولون).سطح مجاز 90 PPm بطور مثال می باشد واز زمانی که FDAمیزان سرب را در مواد ارایشی کنترل کرده دولت کانادا سعی را بر این داشته است که سطح استاندارد ماکزیمم ایمنی را 10 PPm اعلام کند.
پرسش:شنیده ام خوردن چیزهایی مخلوط با سویا برای زنان مفید است؟
پاسخ:بلی،خوردن غذایی به عنوان پیش غذا بطور مثال(سویا در کشورهایی از قبیل چین و ژاپن معمول است ،جایی که سرطان سینه مشاهده نمی گردد).مسئله فرآورده های سویا است که در چیپس سویا،نان شیرینی و بویژه در مکمل هایی که ما از میزان فیتواستروژن آن مطلع نیستیم(مواد شیمیایی گیاهان در سویا عملکردی مشابه با هورمون استروژن می باشد) که می تواند در بدن اثراتش غیر قابل پیش بینی باشد.و غلظت بالای فیتو استروژن در بدن باعث تحریک و رشد سلولهایی است که در برابر استروژن مسئولند و موجب سرطان سینه می گردد.
 
پرسش: آیا غذا خوردن بعد از ساعت 9 شب باعث افزایش وزن مجدد می شود؟پاسخ:می تواند اینطور باشد،اما نه بدلیل این که متابولیسم ناگهان به تاخیر می افتد در شب(طبق شایعه)این بطور اصلی چگونه خوردن آن نه زمان خوردن آ« در روز داده شده اثر دارد بر ایجاد وزن مجدد.برخی افراد آنرادر شب خارج از موارد خستگی یا هنگام احساس گرسنگی آنرا مصرف می کنند و این باعث پایان یافتن کالری بیشتر از آنی است که آنان در طول روز نیاز دارند ،کالری که به شکل چربی ذخیره می گردد.

 پرسش:آیا نوشابه بواقع برای کلیه مضر است؟
پاسخ:بله،نوشیدن 16 اونس یا بیشتر روزانه (تحت رژیم یا بطور مرتب)خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی را دو برابر می کندبر اساس مطالعه NIH که بر بیش از 900 نفر انجام شده است محققان متوجه شدند که مصرف هر نوع نوشیدنی غیر الکلی( متوسط مصرف آمریکایی هاکه 59 گالن در سال مصرف می کنند) در ارتباط با خطر ابتلا به بیماری های کلیوی،فشار خون،دیابت،و سنگ کلیه می باشد. محققان به عنصر اسید فسفریک مشکوک هستند که تغییرات ادراری را منجر شده و سنگ کلیه را افزایش می دهد .درباره کولا یک مطلب بد گفته شده:مصرف ان با تراکم کم استخوان در زنان ارتباط دارد و ریسک پوکی استخوان و شکستگی را بالا می برد.

پرسش: آیا خوردن نیمی از یک خوراکی و فروبردن مجدد آن داخل ظرف(مثلا گاز زدن چیپس و فرو کردن آن داخل ظرف ماست) باعث انتشار میکروب می شود؟
پاسخ:در مطالعاتی که توسط جورج کستانزا انجام گرفته(پارتی روندگان ساینفیلد) نشان داده که با انجام این کار انتشار میکروب ها دو برابر می شود. طبق مطالعه ای که در دانشگاه داوسون بر روی تعدادی صورت گرفته، مشخص شده که با این کار، میکروب به دیگران هم سرایت می کند و هزاران باکتری از طریق بزاق دهان منتشر می شود. همچنین باکتری ها روی آن مواد غذایی می مانند و حتی مدت ها پس از آن نیز قابل انتشار به دیگران هستند. اما زمان ماندگاری میکروب ها برای انتقال به شخص یا اشخاص دیگر هنوز مشخص نیست.
 
پرسش:آیا پر کردن دندان با جیوه خطرناک است؟
پاسخ:احتمالا خیر.پر کردن دندان با موادی مخلوط با جیوه،نقره ،قلع و سایر فلزات صورت می گیرد. زمانی که این مواد را روی دندان گذاشته یا از آن خارج گردد به میزان کمی بخار جیوه متصاعد می کنند. برخی گروه های مصرف کننده مدعی اند که این بخار مشکلاتی از قبیل آلزایمر ،ام اس، و بیماری های مزمن دیگر برای سلامتی افراد بویژه در کودکان ایجاد می کند. اما سازمان سلامت امریکا این گونه پر کردن دندان را ایمن اعلام کرده است.اگر دندانتان را پر کرده اید، وزارت دارو و درمان آمریکا برداشتن مواد آن را توصیه نمی کند اما درصورت شکستن یا جایگزین کردن با مواد غیر فلزی از قبیل رزین یا طلا ، مراجعه به پزشک متخصص توصیه شده است.

Thursday, May 20, 2010

حقه‌های عجیبی که آدم به بدنش میتونه بزنه!؟

می‌دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است و عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند.
در اینجا ما ترفند هایی را بیان می کنیم که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از درد ها را می‌توانید موقتا کاهش بدهید.
خارش گلو

وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می‌توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می‌کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!
صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید
اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است. گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.
بر درد آمپول غلبه کنید

به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می‌توانید درد آمپول را کاهش دهید. سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می‌کند.

از شر جرم های بینی راحت شوید

فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد: بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می‌شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از ۲۰ ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می‌شوند!
از شر رفلاکس مری راحت شوید

کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می‌گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می‌گردد.

نوک انگشت تان را سوزانده اید؟


اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می‌توانید استفاده کنید.

سرتان گیج می‌رود و به دوران افتاده است


کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می‌باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می‌خورد، بکمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می‌آورد.

Tuesday, May 18, 2010

خطرات آمیزش جنسی از راه مقعد

مجدداً به اين نکته توجه کامل داده می شود که: در صورت آلوده بودن هر يک از شرکای جنسی، ريسک انتقال ويروس ويروس اچ. آی. وی. و ساير بيماری های آميزشی که از طريق خون انتقال می يابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسيار بالا می باشد.
دلايل ميزان بالای خطر انتقال ويروس اچ. آی. وی. از راه نزديکی مقعدی
• ديواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال مستقيم آن به خون را دارد.
• از طرفی، حلقه خروجی جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعی و انعطاف پذيری لازم برای نزديکی و حرکت رفت و برگشتی پنيس ( آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزی آن بسيار بالا می باشد. اين خراش ها و بريدگی ها اغلب در بافت و بسيار ريز می باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.

• همچنين، نوک آلت تناسلی مردان نيز به دليل عدم وجود محيطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش می دهد. در اين نوع رابطه، مهم ترين خطری که اشخاص را تهديد می کند تماس خونی مستقيم و همچنين مايعات درونی بدن با خون شريک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکای جنسی، احتمال سرايت ويروس اچ. آی. وی. به شريک سالم وجود دارد
عوارض آنال سکس برای خانم ها
*-اگر با احتیاط صورت نگیرد بدلیل وجود مویرگهای ریز در آن منطقه منجر به خونریزی های کم و زیاد میشود.

.*-ممکنه که احتمال ایجاد بواسیر یا بیماری هموروئید همینطور شقاق آن قسمت در خانمها بالا برود.

*- در بعضی گزارشات گفته میشود که شاید احتمال ایجاد سرطان مقعد بالا برود

*- درد شدید از دیگر مشکلات این نوع سکس هست..

هرگونه اعمال سکسی آمیزش جنسی باید در حالاتی انجام شود که هردو رضایت کافی داشته باشند و هردو لذت ببرند وقتی یک طرف تمایل نداشته باشد میتواند با صراحت اعلام کند که راضی به این نوع نیست و طرف دیگر هم حق اعمال هیچ گونه

زور را ندارد. اما از طرف دیگر میتوان اینطور بیان نمود که اگر هردو تمایل داشته باشند در صورتی که طوری رفتار گردد که به زن آسیبی وارد نشود حتی میتواند باعث این شود که زن را همچون روش مهبلی به ارگاسم برساند باا ینحال میتوان ادعا کرد

در صورت عدم رعایت مسایل اخلاقی نه تنها درد زیادی برای زن خواهد داشت بلکه باعث ناراحتی های مقعدی همچون بواسیر برای زن خواهد شد

گزارش دو نمونه ازسرطانهای نادرمقعدی که سکس مقعدی میتواند یکی از دلایل آن باشد.

بیماری BOWEN

یکی از انواع سرطانهای پوستی ( SCC یا سرطان سلول سنگفرشی) هست ... که در مخاط انتهای مقعد

تظاهر پیدا میکند. در سنین بالا و جوانانی که زگیل مقعدی و فعالیت جنسی زیادی دارند.. دیده میشود. علائم

آن خارش دور مقعدی سوزش.. یا خونریزی هست. در معاینه پلاک های مجزا.. قرمز و پوسته دار دیده میشود.

لنفوم ناحیه مقعد

در ایدزی ها بیشتر هست. اصولا گرفتاری لنفوم در ناحیه مقعد نادر است.. و اگر دیده شده.. بیشتر در هم جنس باز ها مشاهده شده و با علائم تب و توده های اطراف مقعدی بروز میکند. تشخیص آن با نمونه برداری و شیمی درمانی و رادیو تراپی هست.

دلیل منع رابطه جنسي مقعدي در زوجین

گيرنده‌های لذت زيادی در کانال anal وجود دارد، منتها مشکلاتی را می‌تواند برای خانم‌ها ايجاد کند، من‌جمله اينکه عضلات حلقوی که کانال anal را می بندد دچار اشکال می‌شوند.

گيرنده‌هايی که در کانال anal هستند بسيار حساس هستند و برای همين به محض اينکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند بايد دستشويی برود. اين گيرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، يعنی فقط کشش نيست، اينها را تفکيک می‌کند از هم. بنابراين انجام anal sex در درازمدت حتما آسيب‌هايی به فرد وارد می‌کند و مشکلات ماندگار فيزيولوژيک ايجاد می‌کند.

* عوارض رابطه جنسي مقعدي در دراز مدت

انجام رابطه جنسي مقعدي به صورت مکرر به تدريج سبب فراختر شدن مقعد شده و چين هاي مخاطي مقعد از بين رفته و در موارد پيشرفته نارسائي عضله اسفنگتر مقعد و بي اختياري مدفوعي نيز ايجاد خواهد شد .

از طرفي، حلقه خروجي جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعي و انعطاف پذيري لازم براي نزديکي و حرکت رفت و برگشتي پنيس ( آلت تناسلي مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزي آن بسيار بالا مي باشد. اين خراش ها و بريدگي ها اغلب در بافت و بسيار ريز مي باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.

• همچنين، نوک آلت تناسلي مردان نيز به دليل عدم وجود محيطي مناسب براي حرکت رفت و برگشتي احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش مي دهد.

Sunday, May 16, 2010

مصرف گيلاس مفيد براي سلامت اعصاب

ایران اکونومیست: يك متخصص تغذيه گفت: گيلاس به دليل داشتن ويتامين سی در حفظ سلامت پوست، افزايش قدرت ايمني، تشكيل بافت پيوندي و سلامت اعصاب در بدن مؤثر است.
برليانت بزرگمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: گيلاس جزء ميوه‌هاي كم كالري به حساب مي‌آيد كه حدود 48درصد كالري در بدن توليد مي‌كند.
وي گفت: گيلاس حاوي ويتامين سی است كه در حفظ سلامت پوست، افزايش قدرت ايمني، تشكيل بافت پيوندي و سلامت اعصاب در بدن مؤثر است و از بروز يبوست پيشگيري مي‌كند، حتي يبوست را درمان مي‌كند.
اين متخصص تغذيه اضافه كرد: گيلاس سرشار از منيزيم و پتاسيم است كه براي سلامت قلب و عروق بسيار مفيد است.

وي افزود: گيلاس شيرين ملين خوبي است و يبوست را از بين مي‌برد، طبيعتي سرد دارد. مصرف زياد آن باعث نفخ معده مي‌شود، اعصاب را آرام مي‌كند، معده را ضدعفوني مي‌كند، سموم بدن را دفع مي‌كند و خون را تصفيه مي‌كند.

بزرگمهر گفت: خاصيت گيلاس و ساير ميوه‌هاي تازه اين است كه حاوي مقدار زيادي آب هستند كه موجب حفظ سلامت بدن مي‌شود. تمام واكنش‌هايي كه در بدن صورت مي‌گيرد در حضور آب است.