Tuesday, May 18, 2010

خطرات آمیزش جنسی از راه مقعد

مجدداً به اين نکته توجه کامل داده می شود که: در صورت آلوده بودن هر يک از شرکای جنسی، ريسک انتقال ويروس ويروس اچ. آی. وی. و ساير بيماری های آميزشی که از طريق خون انتقال می يابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسيار بالا می باشد.
دلايل ميزان بالای خطر انتقال ويروس اچ. آی. وی. از راه نزديکی مقعدی
• ديواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال مستقيم آن به خون را دارد.
• از طرفی، حلقه خروجی جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعی و انعطاف پذيری لازم برای نزديکی و حرکت رفت و برگشتی پنيس ( آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزی آن بسيار بالا می باشد. اين خراش ها و بريدگی ها اغلب در بافت و بسيار ريز می باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.

• همچنين، نوک آلت تناسلی مردان نيز به دليل عدم وجود محيطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش می دهد. در اين نوع رابطه، مهم ترين خطری که اشخاص را تهديد می کند تماس خونی مستقيم و همچنين مايعات درونی بدن با خون شريک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکای جنسی، احتمال سرايت ويروس اچ. آی. وی. به شريک سالم وجود دارد
عوارض آنال سکس برای خانم ها
*-اگر با احتیاط صورت نگیرد بدلیل وجود مویرگهای ریز در آن منطقه منجر به خونریزی های کم و زیاد میشود.

.*-ممکنه که احتمال ایجاد بواسیر یا بیماری هموروئید همینطور شقاق آن قسمت در خانمها بالا برود.

*- در بعضی گزارشات گفته میشود که شاید احتمال ایجاد سرطان مقعد بالا برود

*- درد شدید از دیگر مشکلات این نوع سکس هست..

هرگونه اعمال سکسی آمیزش جنسی باید در حالاتی انجام شود که هردو رضایت کافی داشته باشند و هردو لذت ببرند وقتی یک طرف تمایل نداشته باشد میتواند با صراحت اعلام کند که راضی به این نوع نیست و طرف دیگر هم حق اعمال هیچ گونه

زور را ندارد. اما از طرف دیگر میتوان اینطور بیان نمود که اگر هردو تمایل داشته باشند در صورتی که طوری رفتار گردد که به زن آسیبی وارد نشود حتی میتواند باعث این شود که زن را همچون روش مهبلی به ارگاسم برساند باا ینحال میتوان ادعا کرد

در صورت عدم رعایت مسایل اخلاقی نه تنها درد زیادی برای زن خواهد داشت بلکه باعث ناراحتی های مقعدی همچون بواسیر برای زن خواهد شد

گزارش دو نمونه ازسرطانهای نادرمقعدی که سکس مقعدی میتواند یکی از دلایل آن باشد.

بیماری BOWEN

یکی از انواع سرطانهای پوستی ( SCC یا سرطان سلول سنگفرشی) هست ... که در مخاط انتهای مقعد

تظاهر پیدا میکند. در سنین بالا و جوانانی که زگیل مقعدی و فعالیت جنسی زیادی دارند.. دیده میشود. علائم

آن خارش دور مقعدی سوزش.. یا خونریزی هست. در معاینه پلاک های مجزا.. قرمز و پوسته دار دیده میشود.

لنفوم ناحیه مقعد

در ایدزی ها بیشتر هست. اصولا گرفتاری لنفوم در ناحیه مقعد نادر است.. و اگر دیده شده.. بیشتر در هم جنس باز ها مشاهده شده و با علائم تب و توده های اطراف مقعدی بروز میکند. تشخیص آن با نمونه برداری و شیمی درمانی و رادیو تراپی هست.

دلیل منع رابطه جنسي مقعدي در زوجین

گيرنده‌های لذت زيادی در کانال anal وجود دارد، منتها مشکلاتی را می‌تواند برای خانم‌ها ايجاد کند، من‌جمله اينکه عضلات حلقوی که کانال anal را می بندد دچار اشکال می‌شوند.

گيرنده‌هايی که در کانال anal هستند بسيار حساس هستند و برای همين به محض اينکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند بايد دستشويی برود. اين گيرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، يعنی فقط کشش نيست، اينها را تفکيک می‌کند از هم. بنابراين انجام anal sex در درازمدت حتما آسيب‌هايی به فرد وارد می‌کند و مشکلات ماندگار فيزيولوژيک ايجاد می‌کند.

* عوارض رابطه جنسي مقعدي در دراز مدت

انجام رابطه جنسي مقعدي به صورت مکرر به تدريج سبب فراختر شدن مقعد شده و چين هاي مخاطي مقعد از بين رفته و در موارد پيشرفته نارسائي عضله اسفنگتر مقعد و بي اختياري مدفوعي نيز ايجاد خواهد شد .

از طرفي، حلقه خروجي جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعي و انعطاف پذيري لازم براي نزديکي و حرکت رفت و برگشتي پنيس ( آلت تناسلي مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزي آن بسيار بالا مي باشد. اين خراش ها و بريدگي ها اغلب در بافت و بسيار ريز مي باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.

• همچنين، نوک آلت تناسلي مردان نيز به دليل عدم وجود محيطي مناسب براي حرکت رفت و برگشتي احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش مي دهد.

No comments:

Post a Comment