Wednesday, May 5, 2010

آرايش مي‌تواند سلامت و زيبايي پوست را تهديد کند

گروهي از محققان براي بررسي اثر مواد شيميايي و رنگ‌هاي موجود در لوازم آرايش دست به ابتکار جالبي زده‌اند آنها دو گروه از بانوان را طي سال‌هاي متمادي مورد مطالعه قرار دادند. گروه اول اصلا از رژلب در طول عمرشان استفاده نمي‌کردند ولي گروه دوم عادت داشتند که هر روز رژ لب به لب‌هاي‌شان بمالند.
محققان اين بانوان را در طي سال‌هاي متمادي مورد بررسي قرار دادند و متوجه شدند بانواني که از رژلب استفاده مي‌کردند در بلندمدت رنگ لب‌هاي‌شان تيره‌تر و سياه‌تر و بدرنگ‌تر از بانواني بود که اصلا اين محصولات شيميايي را به لب‌هاي‌شان نمي‌ماليدند. نتيجه اين مطالعه نشان مي‌دهد که مواد رنگي رژلب‌ها در برخي نقاط زيرپوست لب نفوذ کرده و اکسيد مي‌شود و مواد شيميايي بدرنگي توليد مي‌کند که باعث بدرنگ شدن پوست لب‌ها مي‌شود.

خط چشم، سايه و چروک اطراف چشم
 
در مطالعه‌اي ديگر محققان به اين نتيجه رسيده‌اند که استفاده مداوم از سايه چشم و خط‌چشم و ريمل مي‌تواند باعث بروز چين و چروک‌‌هاي ريزي در اطراف چشم‌ها شود. اين عارضه‌ مي‌تواند شما را پيرتر از سني که هستيد، نشان دهد و يک قدم شما را از زيبايي ذاتي خودتان دورتر کند. مواد شيميايي موجود در سايه‌ها و حرکات شديد پنبه و شيرپاک‌کن در اطراف پوست حساس چشم مي‌تواند باعث شل شدن پوست نازک و لطيف اطراف چشم‌ها شده و در بلندمدت براي شما دردسرساز شود. اين محققان معتقدند که بهتر است استفاده از اين محصولات آرايشي را محدود کنيد و هنگام پاک کردن اين محصولات از اطراف چشمان‌تان از حرکات ضربه‌اي استفاده کرده و از حرکات رفت و برگشت خودداري کنيد.

منبع: abcnews





No comments:

Post a Comment