Thursday, August 12, 2010

چگونه سرعت رشد موی خود را زیاد کنیم ؟

چگونه سرعت رشد موی خود را زیاد کنیم ؟
خانمها و آقایان مطئنا به دنبال راههای هستند که سرعت رشد موهایشان را زیاد کنند . موارد کوچکی وجود دارند که میتوانند روند رشد مو را سرعت بخشند برای مثال :عوامل ژنتیکی و استفاده از ویتامین ها .خبر خوب این که در اینجا مواردی است که شما می توانید با کمک آنها سرعت رشد موهایتان را افزیش دهید بدون استفاده از مواد شیمیایی . با عادات غذایی و تغذیه مناسب میتوانید بدن و مویی سالم داشته باشید.اگر می خواهید موی بلندی داشته باشید، با پیروی از دستورات و برنامه های زیر به آسانی می توانید به بدن و موئی سالم دست پیدا کنید.
دستور العمل ها :
1 – یکی از فاکتورهای اصلی که بر رشد موی شما تاثیر گذار است ویتامین ها و تغذیه مناسب است . این موارد می توانند نقش بزرگی را ایفا کند. شما باید رژیم مناسب داشته باشید و آن را با گذشت زمان حفظ کنید .کمبود هر ماده غذایی یا ویتامین باعث نقصان در رشد مو یا ریزش مو می شود . اگر شما نمی توانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید باید در طول روز از مولتی ویتامین ها استفاده کنید . موهای شما همانند دیگر اندام هایتان برای قوی و سالم بودن نیاز به تغذیه و رسیدگی دارند .
2- همانطور که در قسمت اول در مورد ویتامین ها اشاره کردیم می خواهیم وارد جزئیات بشویم و نقش آنها را توضیح دهیم . اسید آمینه – ویتامین E – ویتامین B و پروتئین ها از فاکتورهای اصلی هستند که باعث سلامتی و افزایش سرعت رشد موی شما می شوند . مطمئن باشید که در برنامه غذایی روزانه تان به مقدار کافی این فاکتورها وجود دارند و اگر این طور نیست هم اکنون برنامه غذاییتان را تغیر دهید و شروع کنید و تفاوت قابل توجه ای در سرعت رشد مو ها یتان شاهد باشید .
3- از مواردی که باعث جلوگیری رشد موی شما می شوند دور باشید . فکر کنید موی شما همانند مغز شماست . اگر شما مضطرب باشید و استرس داشته باشد شما نمی تواند به درستی فکر کند این دقیقا مانند موی شماست که نمی تواند رشد کند .آرامش داشته باشید . بعضی از داروها و حالات روحی باعث کم شدن سرعت رشد موی شما می شوند .
4- مرتبا مراقب موهایتان باشید این رایج ترین اشتباهی است که افراد مرتکب می شوند تمیز نگه نداشتن و شانه نکردن مو . اطمینان حاصل کنید که به صورت مرتب موهایتان را تمیز نگه می دارید . اگر موهای شما رنگ شده است شما باید همچون کودکی از آن مراقبت کنید و از شکستن موهایتان جلوگیری کنید. همچنین نیاز دارید موهایتان را برس بزنید روزانه حداقل 5 دقیقه اگر می خواهید رشد سریع موهایتان را ببینید . اما چرا ؟ این امر باعث تحریک پوست سر و ریشه مو می شود و باعث بالا رفتن سرعت رشد آن می شود . شما باید مطمئن باشید هنگامی که موهایتان را می شوئید پوست سرتان تحریک شود می توانید با مالش دادن پوست سر این امر را تسریع بخشید .
5- در حال زندگی کنید از موهای که دارید لذت ببرید .در حینی که شما صبر می کنید تا موهاتان بلند و پرپشت شود آنها را زیبا نگه دارید و لذت ببرید از داشتن مویتان به جای اینکه تمرکز کنید که در آینده می خواهید موهایتان چه فرمی شود . مدل های جدید را امتحان کنید و از داشتن موی فعلی خود راضی باشد.

و اما توصیه من : مرتباً موهای خود را پاکیزه نگه دارید.چرا که موهای تمیز همیشه بلندترو پرپشت تر از موهای چرب به نظر می آیند. و نکته آخر اینکه ورزش کنید . در حین ورزش خون بهتر می تواند در رگ ها ی بدن جریان داشته باشد. داشتن بدن سالم، یکی از بهترین راه هایی است که می تواند سرعت رویش موهایتان را افزایش دهد.

No comments:

Post a Comment