Sunday, April 25, 2010

بایو ریتم بدن



بایو ریتم بدن خود را از این سایت بدست آورید ، بایو ریتم به شما می‌گوید دقیقا در چه وزیت فیزیکی‌ به سر میبرید .

بیوریتم یا آهنگ زندگیBiorhythm


دانلود نرم افزار












به نظر می رسد همه ی اجزای طبیعت از قوانین خاصی تبعیت می کنند ، قوانینی که بعضی از آنها آشکار هستند و بعضی از آنها پنهان ، بشر سالهاست که دنبال کشف این قوانین است تا سطح کلی زندگی اش را بهبود بخشد .



در این مطلب به صورت اختصاصی به موضوع بایوریتم یا ضرب آهنگ زندگی انسانها پرداخته شده است:

دکتر هرمان سوبودا, استاد روانشناس دانشگاه وین، در سالهای 1897 تا 1912 تحقیقات گسترده ای روی رفتار مردم انجام داد و نهایتا متوجه شد که حالت جسمی و احساسی بیماران او به صورت چرخه ای است به طوری که چرخه یا سیکل تکرار اوج و نزول انرژی فیزیکی و جسمی افراد هر ۲۳ روز یکبار تکرار می شود و چرخه شارژ و دشارژ انرژی احساسی افراد, هر ۲۸ روز یکبار تکرار می شود.


مثل دکتر ویلهلم فلیس , پزشک و دوست زیگموند فروید یا پروفسور آلفرد تلتچه که استاد علوم مهندسی بود به طور همزمان و بدون اطلاع از تحقیقات مشابه روی این پروزه کار می کردند به نحوی که تلتچه متوجه شد که قدرت استدلال و توانایی ذهنی شاگردانش همیشه یکسان نیست و از یک سیکل ۳۳ روزه تبعیت می کند و این خاصیت برای همه ی شاگردان قوی و ضعیف اش یکسان هست .



از طرف دیگر هم نظریه شارژ و دشارژ متناوب باتری های انرژی درون روح و جسم یک نظریه جدید نیست و از زمان های بسیار دور پر و خالی شدن متناوب و دوره های انرژی طبیعت یک امر بدیهی و جا افتاده محسوب می شود. نظریه ئین و یانگ در فلسفه های چینی و ژاپنی نیز به روشنی بیانگر وجود همین پدیده است. بیوریتم فقط شکل ریاضی شده و قانونمند این پدیده است. هر چند که به شخصه معتقدم که طالع بینی های فرهنگ های مختلف نیز نوعی به این قوانین ارتباط داشته اند . .



بیوریتم دانش شناخت ریتمهای بدن انسان است.تئوری بیوریتم چنین می گوید:



بدن شما دارای چهار ریتم و سیکل اصلی است که عبارتند از: دوره عاطفی, عقلانی, فیزیکال و شهودی. هر دوره مدت زمان خاصی طول می کشد و در طول زندگی شما به صورت پریودیک ادامه می یابد. اگر هر دوره را به صورت تابعی از زمان رسم کنیم توابع سینوسی شکلی خواهند شد که در طول یک پریود نقطه پیک مثبت و منفی خواهند داشت.



تفاوت بین ریتم بدن انسانها به دلیل تاریخ تولد آنهاست. یعنی هنگامی که شما متولد شدید به دلیل عواملی همه چهار ریتم بالا از نقطه خاصی حرکت خود را آغاز کردند و با گذشت سالها به دلیل تفاوت در زمان پریود ریتمها , منحنیهای بیوریتم با یکدیگر تداخل پیدا کردند.



● دوره ها به صورت زیر تعریف می شوند:



▪ دوره فیزیکال:



که بیشتر در مردان غالب است ۲۳ روز طول می کشد و تواناییهای این دوره عبارتند از: قدرت, طاقت, ایمنی نسبت به بیماری , توانایی , هماهنگی چشم و دست و مقاومت نسبت به درد. این دوره بر جنبه های فیزیکی بدن تاثیر می گذارد. در دوره مثبت این سیکل شما در بهترین وضعیت هستید و از نظر فیزیکی در موضوعاتی که از لحاظ قدرت و تحمل نیاز به کار دارند موفق هستید.در ریتم پایینی دوره فیزیکال شما انرژی کمتری دارید و کمتر احساس سر حال بودن می کنید.



● دوره عاطفی:

این سیکل در خانمها غالب است و ۲۸ روز طول می کشد. این سیکل تنظیم کننده هیجانات , احساسات, خلق, فانتزی ها, مزاج, عواطف , خلاقیت و واکنشهاست. تواناییهای این دوره ثبات وضعیت روانی و خلق است.در طی مثبت این سیکل شما احساس خلاق بودن , گرم و صمیمانه بودن می کنید و در روابطتان بازتر هستید در طی دوره منفی بیشتر تمایل به گوشه گیری دارید همکاری کمتری دارید و ممکن است خیلی تحریک پذیر و منفی باشید.



● دوره عقلانی:



این دوره که ۳۳ روز طول می کشد تنظیم کننده هوش, منطق, واکنشهای ذهنی_روانی, آگاهی , تصمیم گیری , قضاوت , قدرت , استدلال و حافظه است. به طور خلاصه تواناییهای دوره , توانایی برای یادگیری, حافظه, تفکر تحلیلی منطقی و تصمیم گیری است. در دوره مثبت به نظر می رسد که حداکثر پاسخگویی عقلانی را داشته باشید شما در پذیرش و فهم عقاید جدید فرضیه ها و روشها باز هستید. در دوره منفی مشکل در گرفتن فرضیات و عقاید جدید وجود دارد.



● دوره شهودی:



که ۳۸ روز طول می کشد و تواناییهای این دوره غرایز و درک ناخودآگاه است. تواناییهای روحانی معنوی در این دوره بالاست.



اطلاع از بیوریتم بدنتان به غیر از سرگرمی به شما کمک می کند تا مثلا هنگامی که در قسمت منفی دوره عقلانی قرار دارید از تصمیم گیری های جدی بپرهیزید و یا وقتی که در دوره مثبت فیزیکی قرار دارید به کارهای عقب افتاده خود رسیدگی کنید.



بدن انسان یک سری سیکلهای طبیعی دارد که چهار سیکل اصلی آن توضیح داده شد. زمان تناوب این سیکلها متفاوت است بنابراین طبیعی است که با گذشت زمان, سیکلها با هم تداخل پیدا میکنند مثلا زمانی که شما در قسمت مثبت فیزیکال قرار دارید ممکن است منحنی دوره عقلانی در قسمت منفی قرار داشته باشد و الی آخر ، اما وقتی کلمه تداخل ریتمها در بیوریتم به کار برده می شود منظور آن است که زمان تناوب دو و یا چند ریتم بر هم منطبق شده است.



لازم به ذکر است که وقتی ریتمها با هم تداخل پیدا می کنند این به این معناست که قسمتهای منفی آنها هم بر یکدیگر منطبق شده است, به چنین روزهایی که قسمتهای منفی بر هم منطبق می شوند روزهای بحرانی می گویند.



شاید برای شما جالب باشد که بدانید که در هر روز از سال یا در آینده خصوصیات شما در این چهار حوزه در کجای منحنی قرار دارد یا بایوریتم زندگی شما یا دوست شما در یک روز خاص در هر کدام یک از این بخش ها یا هر چهار بخش چگونه است . برای این موضوع نرم افزارهایی تهیه شده است که شما می توانید دقیقا به این خصوصیات پی ببرید .

در کشورهایی مثل آمریکا ، آلمان و یا ژاپن سیاستمداران و یا تصمیم گیران حوزه های سیاسی و اقتصادی از طریق همین نرم افزارها رفتار مخاطب خود را مورد مطالعه قرار می دهند و در بهترین روز و یا مناسب ترین روز که بهترین شرایط جسمی ، احساسی و یا شهودی را دارد وارد ارتباط و یا مذاکره با وی می شوند . یا حتی شرایط ورزشکاران را در روزهای المپیک و یا روز مسابقه از طریق همین نرم افزار مورد بررسی قرار می دهند .







No comments:

Post a Comment